· 

Witte bonen-pesto spread

witte bonen peulvruchten recept zelf maken gezond havermout hihahavermout krachtvoer gezonderen
Witte bonen-pesto spread

Ken je hummus? Dan is een spread gemaakt van kikkererwten. Een aantal weken geleden deelden we dit recept voor een gezonde rode bieten hummus met jullie. 

Nu willen we graag dit recept voor een andere gezonde spread met jullie delen. Het is heel makkelijk te maken en je hebt maar twee ingrediënten nodig, namelijk witte bonen en rode pesto. 
Op deze manier is het niet moeilijk om gezond en voldoende groenten te eten. Als je hiermee ontbijt heb je meteen een goede start! Dat komt doordat witte bonen weinig vet (1 g per 100 gram) en juist veel vezels (6,5 g per 100 gram) en eiwitten (7,5 g per 100 gram) bevatten (bron: ah). 

Hoe maak je deze spread?

Wat heb je nodig?
Een potje witte bonen (360 gram)
Een flinke eetlepel rode pesto

Hoe maak je de spread?
Doe de bonen in een vergiet en spoel ze goed af. Pureer de bonen vervolgens samen met de pesto tot een gladde massa. 

Je kunt de spread een aantal dagen in de koelkast bewaren. Of je doet de helft in een bakje en bewaart 'm in de diepvries. Zo kun je er nog eens van genieten!

Hoe eet je de spread?

Wij vinden het lekker om de spread op vast brood met kiemgroenten ter garnering te eten. Zo heb je een voedzame en stevige boterham, waar je lichaam veel energie uit haalt. Het voordeel van kiemgroenten is dat ze relatief meer voedingsstoffen bevatten dan de volwassen plant (bron: Voedingscentrum)

Aangezien de eiwitten uit groenten en haver elkaar heel goed aanvullen (bron: sportables) raden wij je aan om groentespreads te combineren met bijvoorbeeld havercrackers of Haver Spelt brood. Je vindt deze producten in onze webshop.

Reactie schrijven

Commentaren: 0

HiHaHavermout - Sittard
HiHahavermout telefoon: 06-51655948

KvK: 68855702
BTW: NL201924043B01
Bank: NL23INGB0007747966